Voorjaarsvergadering Buurtvereniging 25 April

Op woensdag 25 april vindt de voorjaarsvergadering plaats van buurtvereniging Schelle Oldeneel.

Aanvang 20.00 uur. Zaal open 19.45 uur

Locatie: Buurthuis de Bierton

U ontvangt ongeveer een week van tevoren de agenda en stukken per mail. Onderstaand alvast een korte toelichting op de agenda:

• Tussen 20 en 21 uur bespreken we de jaarstukken en plannen.

We zullen dan ook het boek over de buurt presenteren zodat u een beeld krijgt van het te verwachten eindresultaat. Tijdens de vergadering peilen we de belangstelling zodat we weten hoeveel boeken we kunnen laten drukken.

• Vanaf 21 uur gaat het over asbest daken. Ook in Schelle Oldeneel staan nog veel schuren met asbesthoudende dakbedekking. Deze daken (meestal golfplaat) verweren door weersinvloeden, waardoor gevaarlijke asbestdeeltjes vrij kunnen komen. Daarom is vanaf 2024 asbest op de daken verboden.

Eigenaren van zo’n dak zullen dus het asbest dak moeten verwijderen/vervangen. Dat is soms een ingrijpende en kostbare zaak! Om ons te informeren over regels, subsidiemogelijkheden en oplossingen  heeft het bestuur Cor Blanken en Arthur de Beus van de gemeente Zwolle bereid gevonden ons voor te lichten.

Met vriendelijke groet,

Namens het bestuur van Buurtvereniging Schelle Oldeneel